loading...
بهترینها برای ایرانیان
مسیح بازدید : 54 یکشنبه 22 مرداد 1391 نظرات (0)

 

سوئیس نام رسمی کنفدراسیون سوئیس و برگرفته از تلفظ فرانسوی این کلمه میباشد.از آنجاییکه در سال 1291 اولین استانی که به کنفدراسیون سوئیس پیوست ، سوئیس نام داشت این نام برای این کشوربه یادگار ماند . جمعیت این کشور در حال حاضر بالغ بر 7.5 میلیون نفر میباشد که بیست درصد این جمعیت را خارجیان تشکیل میدهند . ایتالیایی ها ، اتباع  یوگوسلاوی سابق و سپس پرتقالیها و ترکها  پرتعداد ترین  تیره خارجیها محسوب میشوند  . این کشور متشکل از 26 استان میباشد که اصطلاحا کانتون نامیده میشود و هر کانتون در امور داخلی خود از خودمختاری نسبی برخوردار هست . زبان رسمی در 20 کانتون آلمانی ، 5 کانتون فرانسوی و 1 کانتون ایتالیایی میباشد و لیکن در بعضی از کانتونها مثل فریبورگ ویا گرابوندن بیش از یک زبان رایج است و در کل سوئیس از هر سه زبان به عنوان زبان رسمی نام برده میشود. سوئیس تنها کشور دنیا میباشد که از سه زبان رسمی برخوردار است  . آب و هوای این کشور در سالهای اخیر رو به تعادل نهاده و از زمستانهای سرد و سخت کمتر اثری به چشم میخورد  . این کشور به طرز با شکوهی در دامنه کوه آلپ قرار گرفته و این مساله باعث پیدایش جذابیتهای خارق العاده ای در این کشور گردیده به طوریکه تفاوت آب و هوا در شمال و جنوب این کشور کاملا محسوس میباشد . این کشور به کشور دریاچه ها نیز مشهور است به طوریکه تعدد و فراوانی دریاچه ها در این کشور کوچک توجه هر بیننده ای را به خود جلب میکند . اقتصاد این کشور نیز به نوبه خود در خور توجه میباشد . در حالیکه پس از به وجود آمدن پول واحد اروپایی ، کشور های این منطق تورم سرسام آوری را تجربه کردند ولیکن این کشور توانست بدور از هرگونه دغدغه خاطری از این پدیده مستثنی بماند .در آمد سرانه مردمان این کشور در حال حاضر 43000 دلار آمریکا در سال میباشد و حجم مبادلات تجاری این کشور بیش از 400 میلیارد دلار در سال گذشته بوده بطوریکه از میزان 3.5 میلیارد دلار سهم صادرات به ایران و تنها 20 میلیون دلار واردات از ایران بوده است .

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

اصولا مهاجرت به سوئیس از پیچیدگی بسیار خاصی برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا برخوردار میباشد و این شرایط حتی برای اتباع کشور آمریکا نیز اعمال میگردد .  درصورتیکه در نظر دارید به صورت سرمایه گذاری به کشور سوئیس مهاجرت نمائید میبایستکه ابتدا یک شرکت حقوقی در کشور سوئیس ثبت نمائید . سپس باید یک فعالیت اقتصادی را راه اندازی بنمائید به طوریکه برای حداقل 10 نفر شغل ایجاد بنمائید. مبلغ سرمایه گذاری شده چندان مورد توجه  مقامات محلی قرار ندارد ولیکن توجه داشته باشید که حقوق یک کارگر عادی در ماه دست کم 3500 فرانک میباشد . پس از گذشت یکسال و در صورتیکه فعالیت اقتصادی قابل قبولی داشته باشید و میران سود آوری خالص شرکت شما بالای 000 100 فرانک باشد میتوانید برای دریافت اقامت  سالیانه سوئیس که به کارت اقامت B  معروف میباشد  اقدام نمائید که این اقامت پس از گذشت 5 سال به اقامت نوع  دائم که به کارت اقامت  C معروف میباشد  تبدیل خواهد گردید. مطابق با قانون جدید مهاجرت که اکنون در پارلمان این کشور در دست بررسی میباشد دارندگان اقامت دائم  C  بعد از گذشت 3 سال میتوانند برای اخذ تابعیت سوئیس اقدام بنمایند .

 

مهاجرت از طریق بازنشتگی

درصورتیکه شما بالای 55 سال سن داشته باشید و بتوانید ثابت بنمائید که در گذشته از پیوندی محکم  با کشور سوئیس برخوردار بوده اید تحت شرایط خاصی میتوانید برای کارت اقامت B  این کشور برای خانواده خود و فرزندان زیر 18 سالتان اقدام بنمائید . به عنون مثال ممکن است شما در گذشته چندین بار به کشور سوئیس سفر کرده باشید بطوریکه این کشور یکی از مقاصد اصلی تفریحی شما بوده باشد و یا اینکه دارای سابقه بازرگانی با کشور سوئیس بوده باشید و یا اینکه خود و یا یکی از فرزندانتان در کشور سوئیس تحصیل کرده باشد .

همچنین شما باید ثابت بنمائید که دیگر قصد فعالیت اقتصادی در داخل ویا خارج از سوئیس را ندارید و میخواهید دوران بازنشستگی خود را آغاز بنمائید و همچنین  دارای درآمد سالیانه دسته کم برابر با 000 100 فرانک سوئیس هستید که از این مبلغ باید 000 25 فرانک آنرا به عنوان مالیات بر درآمد به دولت سوئیس بپردازید .

 

مهاجرت از طریق تخصص

همه ساله بخش عظیمی از نیروی متخصص این کشور از خارج از سوئیس تامین میگردد . مطابق با قانون مهاجرت این کشور اتباع خارج از محدوده اتحادیه اروپا تنها در صورتی میتوانند متقاضی مهاجرت به کشور سوئیس باشند که از یک تخصص حرفه ای در سطح بالا برخوردار باشند و یک شرکت سوئیسی نیز مایل به استخدام این افراد باشد . البته هر شرکتی نیز به راحتی نمیتواند متقاضی استخدام پرسنل خارجی باشد و کیفیت و کمیت شرکت ساپورت کننده از طرف مقامات محلی کاملا مورد بررسی قرار خواهد گرفت . در صورت موفقیت برای این اشخاص اقامت سالیانه Bصادر خواهد گردید .

 

 

دانشگاه فریبورگ - University of Fribourg

این دانشگاه در مرکز سوئیس و در شهر فریبورگ واقع گردیده و بیش از 000 11 دانشجو در آن تحصیل مینمایند . هزینه زندگی در این شهر در پایینترین سطح ممکن نسبت به شهرهای دیگر قرار دارد طوریکه اکثر دانشجویان خارجی به راحتی می توانند با بودجه ای معادل 1000 فرانک در ماه زندگی بسیار راحتی را تجربه نمایند . همچنین خوابگاه های دانشجویی نیز به وفور در این شهر به چشم میخورد . البته تحصیل در این دانشگاه به زبان آلمانی و یا فرانسوی امکانپذیر میباشد ولیکن در سطح کارشناسی ارشد بعضی از رشته ها تماما به زبان انگلیسی ارایه میگردند که فهرست آنان در جدول ذیل قابل دسترس میباشد

مهلت ارسال مدارک

شروع ترم

هزینه پذیرش

شهریه در ترم

زبان تدریس

رشته

30 آپریل

پاییز

105 فرانک

805 فرانک

انگلیسی

زیست شناسی

30 آپریل ، 30 نوامبر

پاییز، بهار

شیمی

30 آپریل ، 30 نوامبر

پاییز، بهار

کامپیوتر

30 آپریل ، 30 نوامبر

پاییز، بهار

ادبیات انگلیسی

30 آپریل ، 30 نوامبر

پاییز، بهار

بازرگانی اروپایی

30 آپریل ، 30 نوامبر

پاییز جغرافی

30 آپریل ، 30 نوامبر

پاییز، بهار

ریاضی

30 آپریل ، 30 نوامبر

پاییز، بهار

فیزیک

 

 

دانشگاه لوگانوUniversity of Lugano -  

این دانشگاه در سالهای اخیر مورد توجه  ویژه دانشجویان خارجی مخصوصا ایرانی قرار گرفته است این دانشگاه در شهر لوگانو ودر منطقه ایتالیایی زبان این کشور واقع گردیده . در حال حاضر بیش از 4000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل میباشند . همچنین شرایط پذیرش در این دانشگاه به مراتب ساده تر و سریعتر از دانشگاه های دیگر سوئیس میباشد . هزینه زندگی در شهر لوگانو ماهیانه 1000 فرانک سوئیس بر آورد میگردد . زبان تحصیل در این دانشگاه ایتالیایی و انگلیسی میباشد و در مقطع کارشناسی تنها  رشته انفورماتیک به زبان انگلیسی ارایه میگردد .

جهت دریافت جزئیات هر رشته به صورت فایل پی دی اف به این قسمت مراجعه نمائید

 

دوره های مقطع کارشناسی این دانشگاه

مهلت ارسال مدارک

شروع ترم

هزینه پذیرش

شهریه در ترم

زبان تدریس

رشته

1 جولای

پاییز

100 فرانک

4000 فرانک انگلیسی انفورماتیک
ایتالیایی مدیریت
ایتالیایی ارتباطات

 

دوره های مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه

مهلت ارسال مدارک

شروع ترم

هزینه پذیرش

شهریه در ترم

زبان تدریس

رشته

1 جولای

پاییز

105 فرانک

805 فرانک

انگلیسی

شبکه
انفورماتیک

سیستم های توزین

هوش مصنوعی

نرم افزار

بانکداری

مدیریت بهداشت جهانی

ارتباطات سازمانی

مدیریت مالی
مدیریت صلح
ارتباطات فرهنگی
مدیریت
بازاریابی
توریسم
ارتباطات انسانی
اقتصاد
ارتباطات
زبان  و علوم ایتالیائی

 

 

دانشگاه نوشاتل  University of Neuchatel

یکی از قدیمیترین دانشگاه های این کشور میباشد و در شهر نوشاتل واقع گردیده . زبان تدریس در این دانشگاه فرانسوی میباشد ولیکن بعضی از رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد تماما به  زبان انگلیسی ارایه میگردند .  هزینه زندگی در شهر نوشاتل نیز دسته کم ماهیانه 1000 فرانک سوئیس میباشد .

این دانشگاه دوره های جامع 1 ویا 2 ساله زبان فرانسوی را نیز به دانشجویان خارجی ارایه مینماید .

در جدول ذیل فهرست رشته هایی که در این این دانشگاه به زبان انگلیسی ویا فرانسوی و یا هر دو زبان رایه میگردد معرفی میگردند . کسانیکه آشنایی کافی به زبان فرانسه ویا انگلیسی ندارند امکان اخذ پذیرش به صورت مشروط دارند .

جهت دریافت جزئیات هر رشته به صورت فایل پی دی اف به این قسمت مراجعه نمائید

مهلت ارسال مدارک

شروع ترم

هزینه پذیرش

شهریه در ترم

زبان تدریس

رشته

15 آگوست ، 31 دسامبر

پاییز ، بهار

100 فرانک

790 فرانک

انگلیسی

دوره 1 ساله زبان فرانسه

15 آگوست ، 31 دسامبر

پاییز ، بهار

فرانسوی

دوره 2 ساله زبان فرانسه

30 آپریل  

پاییز انگلیسی

کارشناسی ارشد مدیریت مالی

30 آپریل  

پاییز انگلیسی

کارشناسی ارشد آمار

30 آپریل ، 30 نوامبر

پاییز ، بهار

انگلیسی   فرانسوی 

کارشناسی ارشدتجارت جهانی

30 آپریل ، 30 نوامبر

پاییز ، بهار

انگلیسی   فرانسوی  

کارشناسی ارشد سیتم های ارتباطی

 

 

کالج بازرگانی SBS  در شهر زوریخ - SBS Business School

کالج بازرگانی SBS یک کالج بازرگانی خصوصی میباشد که در نزدیکی فرودگاه زوریخ واقع گردیده و درسالهای اخیر توانسته است موفقیت چشمگیری را در تعلیم و تربیت نیروی متخصص به دست آورد .  این کالج در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دوره های متنوعی را برگزار مینماید . همچنین دوره های MBA این کالج نیز در نوع خود بینظیر میباشد .در جدول ذیل فهرت رشته های که در این دانشگاه ارایه میگردد معرفی میگردد . دوره کارشناسی 6 ترم و دوره MBA یکسال تحصیلی فشرده مرکب از 3 ترم تحصیلی به طول می انجامد . کسانیکه آشنایی کافی به زبان انگلیسی ندارند امکان اخذ پذیرش مشروط دارند . هزینه زندگی در شهر زوریخ نیز ماهیانه دسته کم 1500 فرانک سوئیس میباشد

جهت دریافت جزئیات هر رشته به صورت فایل پی دی اف به این قسمت مراجعه نمائید

 

مهلت ارسال مدارک

شروع ترم

هزینه پذیرش

شهریه در ترم

زبان تدریس

رشته

آزاد

پاییز ، بهار

100 فرانک

 

 

4000 فرانک

انگلیسی

دوره یکساله بازرگانی

کارشناسی مدیریت بازرگانی

کارشناسی تجارت الکتترونیک

150 32 فرانک برای کل دوره

MBA

درباره ما
Profile Pic
ایرانم دوستت دارم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما کشور ما بعد از امدن اقای احمدی نژاد بعنوان رئییس جمهور در زمینه های مختلف رشد کرد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 222
  • بازدید کلی : 36,800
  • کدهای اختصاصی